vrijdag 21 oktober 2011

Omroep Zeeland

Gisteren zijn Remi en ik geïnterviewd door Omroep Zeeland. Het gesprek ging over Lente en over onze verwerking van haar verlies. Ik werd twee weken geleden gebeld met de vraag of ik mee wilde werken aan een item over bijzondere rouwverwerking. Via via was dit blog ter sprake gekomen en daar wilden ze wel een uitzending over maken. Ik zag het wel zitten en na overleg ging Remi ook akkoord. En gisteren was het dus zover. Hier in huis was de opname, gewoon op de bank. Het is een mooi verslag geworden, mooi voor ons om te bewaren. Mooi voor Lieven en Arwen om later terug te kijken. Het voelde goed om voor Lente nog iets te mogen maken. Ik vond het heel prettig om het zomaar opeens weer eens lekker over haar te hebben. Om over haar te vertellen aan mensen die ons verhaal nog niet kenden. Om herinneringen op te halen. Om haar te laten zien. En om weer een onderwerp te hebben om over te schrijven...

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/verwerking-overleden-dochtertje-weblog

8 opmerkingen:

mieke zei

lieve Bar en Reem,
ik vond het een prachtig stilstaan bij Lente en dat deed me goed. liefs mam

Anoniem zei

Wat een mooi filmpje. Wat fijn om zo weer eens wat over haar te horen.
Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie 4-tjes.
Groetjes, Kim Spoelstra

Anoniem zei

Lieve Remi en Barbara,

Wat een ongelooflijk mooi en ontroerend document. Ik weet dat ik jullie een jaar na de geboortedag van jullie dochter tegenkwam in de Mug.. Ik sprak Remi op de Archipeldag.. dat was fijn. Jullie hebben een mooie herinnering aan jullie dochter, met deze documentaire, maar ook door jullie blog, gedichten, plekje in jullie huis. Mooie ouders, ook voor de andere twee kinderen! Jullie zullen hen vast vertellen over hun oudere zus!

Groeten, Margo Damen

Marlou van Dijck zei

Lieve Barbara en Remi,

Wat een mooie reportage, prachtig jullie gevoelens in beeld gebracht! Het gedicht van Remi blijf ik ook super vinden, mooi dat anderen het ook gebruikt hebben bij hun afscheid.
De uitgebreide reportage vind ik treffender en veel ontroerender dan de korte versie. Een prachtige herinnering aan een heel mooi en lief meisje!

Dikke knuffel,

Marlou

Marianne Galema zei

Lieve Remi en Barbara,
Wat is dit prachtig en ontroerend. Mooi zoals jullie vertellen over Lente en over jullie gevoelens. Ik ben er even stil van en was weer helemaal terug in de tijd. Ook ben ik weer zeer ontroerd door jouw prachtige gedicht Remi.
Heel veel groetjes ook van Jan.
Liefs Marianne

Janny Hoezen zei

Lieve Remi en Barbara,
Helemaal stil en vol emotie keek ik naar deze reportage. Geweldig hoe warm en liefdevol jullie je gevoelens hebben verwoord. Knap, het zal ongetwijfeld andere mensen helpen, maar ook voor jullie moet dit toch weer een stuk verwerking zijn geweest.
Veel liefs voor jullie allemaal,
Janny

Anoniem zei

Door een opmerking vanmiddag van Sofie over Lente ben ik op zoek gegaan naar jullie verhaal. En dat heeft ertoe geleid dat ik vanavond niet vanachter mijn laptop ben geweest.... Alle stukken heb ik gelezen, alle foto's gezien en het filmpje van Omroep Zeeland bekeken. Jullie hebben op een hele mooie en bewuste manier afscheid genomen van jullie prachtige meisje.

En wat een mooi "herinneringsblog" heb je gecreeërd! Wat gaan jullie mooi om met jullie herinneringen en gevoelens. Er zullen veel mensen kracht putten uit jullie verhalen en gedichten.

Lente zal altijd in jullie harten aanwezig zijn, zoals ook ik mijn grote broer Corné en nichtje Britt altijd bij me draag.

Liefs,
Maaike, mama van Sofie uit 5b

miekebroekhoveeeeeeeeen zei

lieve Lente,
vandaag had ik weer zo'n dag dat ik iedere keer erg aan je moest denken. Wat een grote meid zou je weer al geweest zijn. Als ik dan naar Lieven en Arwen kijk, denk ik ook vaak aan je en vraag ik me af wat voor meisje je geweest zou zijn, ik vind het heel erg dat ik dat nooit te weten zal komen. Maar volgens mij was je vast een schattebout geweest. Net als je broertje en zusje. Kusje oma.